De reis - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Rianne Poortman - WaarBenJij.nu De reis - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Rianne Poortman - WaarBenJij.nu

De reis

Door: Rianne

Blijf op de hoogte en volg Rianne

29 Maart 2014 | Nieuw Zeeland, Auckland

Een goed begin is het halve werk, word ook wel van gesproken. Tsja wat moet ik daar nu van maken, de omstandigheden waren zowel niet als wel ideaal om een reis te boeken naar de andere kant van de wereld. Maar zonder gevecht geen overwinning, daar moet ik me dan maar bij neerleggen. En opzich valt het allemaal wel mee hoor, alleen vandaag heb ik wel heel even veel zelfmedlij gehad. Ik heb nu namelijk helemaal niks! Geen werk, geen huis, geen vriend en geen tas waar al m'n spullen in zitten!

De vlucht van Amsterdam naar Dubai ging prima, het afscheid nemen wat lastiger. Werd heel sjiek gewoon ruim optijd voor schiphol afgezet, tranen gedroogd en snel naar binnen gelopen. In de rij was het als vanouds, gevoel dat je op weg bent naar vrijheid. Helemaal als je eenmaal je grote tas hebt afgeleverd en je gaat inchecken in het vliegtuig zelf. Ik zat helemaal achterin, naast een jonge veelpraatende zuid-afrikaan. Best gezellig, alleen niet veel kunnen slapen, zelfs als ik deed alsof hielpt niet met het gesprek staken, soort van extra vermoeiend.

In dubai hadden we ongeveer 2 uur om over te stappen, maar al vrij gauw bleek dat de vlucht van dubai naar Sydney gecanceld was.
Naja dan wacht je wat, koptelefoon op, en al gauw kwamen de stewardessen de mensen die een vlucht hadden naar Auckland ophalen. Toch nog een voordeel dat je verder weg gaat, daar heb ik al die boze gezichten wel voor over.
Wij, een stuk of 20, werden zo snel mogelijk overgeboekt op een andere vlucht naar sydney zodat we de overstap nog konden halen.
Harstikke mooi en snel geregeld, maar ja, de bagage kon allemaal niet zo snel natuurlijk.Ondanks dat die vlucht ook nog een vertraging opliep door ons.

Wel nog nagevraagd in Sydney, maar daar vertelde ze me dat ik me niet druk hoefde te maken. Eenmaal in Auckland, vanmiddag om 14 uur locale tijd na 22 uur vliegen en 29 uur reizen totaal, bleek dat de bagage niet mee was gereist met ons.
Ze hopen dat het vandaag of morgen word afgeleverd bij mij, in het hostel.
Misschien moet ik eerst alles kwijtraken, voordat het stukje bij beetje zijn weg weer terug vind!

  • 29 Maart 2014 - 06:47

    Jacqueline:

    Je raakt niets kwijt maar "laat het los"! En je tas komt weer terug hoor! Wat een avontuur ben je aangegaan, op zoek naar jezelf en antwoorden. Top!!!!
    Ga je volgen en wens je veel wijsheid toe! Dikke knuffel.

  • 29 Maart 2014 - 07:03

    Riet:

    yes ,zo gaat dat he.
    maar vanaf nu kan het alleen maar beter worden.
    blij zijn dat je nu bent in ieder geval.

    geniet er van en neem de ongemakken met een traan en een lach.<
    we keep in touch.
    take care

  • 29 Maart 2014 - 21:57

    Anna Marie :

    Hoi Rianne,

    Jeetje zeg helemaal alleen op reis , dapper hoor van je , een groot avontuur.
    Je bericht roept wel veel vragen bij me op .
    Hou je taai

    Anna Marie X

  • 31 Maart 2014 - 09:45

    Riet:

    *hey Daughter of us*

    nice to talk with you,*hold your head up*.

    Keep in touch xxxx


  • 10 April 2014 - 19:53

    Jen:

    Hoi Rianne, je zit in een 8baan van emoties! je hebt het lef om voor jezelf te kiezen, blijf ademhalen en neem de dag zoals het komt. Hou je aan je plan en relativeer. Je mail lezend wil ik je een "hug" geven om je te troosten. Veel succes en hou je taai, dikke kus van Jen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Auckland

New Zealand...again :)

Mezelf weer even terug vinden

Recente Reisverslagen:

17 Juni 2014

Back in Bamber

07 Juni 2014

lost on the forgotten highway

01 Juni 2014

Roadtrippin

29 Mei 2014

600 koeien

17 April 2014

yoga & stingrays
Rianne

Lost...again

Actief sinds 25 Okt. 2006
Verslag gelezen: 277
Totaal aantal bezoekers 33129

Voorgaande reizen:

27 Maart 2014 - 18 Juni 2014

New Zealand...again :)

14 Oktober 2010 - 16 November 2010

India

26 Oktober 2006 - 26 Oktober 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: