time! - Reisverslag uit Young, Australië van Rianne Poortman - WaarBenJij.nu time! - Reisverslag uit Young, Australië van Rianne Poortman - WaarBenJij.nu

time!

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Rianne

11 November 2006 | Australië, Young

Wiehoe, managed to get some more internet time! Ik vanochtend al weer wakker om 7 uur natuurlijk, wakker gemaakt door de roze/witte kakatoe die hier blijkbaar heel veel voorkomt, ook weer zo apart. Maar goed toen moest ik nog naar de bieb komen, gelukkig wouden twee andere jongen van t "camp" ook naar young, dus zijn we maar gaan lopen met het idee dat we toch wel een lift kregen!, na en half uur eindelijk een auto die zelfs omdraaide op de weg om ons naar young te rijden! dat zou je nou nergens anders tegenkomen he??

Om m'n verhaal af te maken, peter haalde me dus op, en ook 3 andere engelse collega's, twee meisjes lyn and cat uit london en john die bij birmingham woont, onwijs aardig en gezellig in de auto al. M'n tentje bij hun opgezet en toen een rondleiding op de orchard gekregen van peter. Die avond ook de rest van t team ontmoet, darrel uit nz, jason and laura, en mark and nina uit aussie and later kwamen er nog twee meisjes uit engeland bij, dani and jody, best wel gezellig, lekker klein groepje. De eerst dag cherry picking was opzich wel redelijk, had 5 kistjes, krijg 9 dollar 50 per kistje, echt rijk word je dus niet. Tenzij je wat sneller plukt, maar dat komt met tijd, natuurlijk, dus hopelijk word dat volgende week wat beter. De eerste nacht in m'n tentje was vreselijk, niemand heeft me ooit verteld dat het zoooo verschrikkelijk koud was hier, dus jack je had inderdaad gelijk!! veelste koud, helemaal niet geslapen dus, volgende dag meteen een slaapzak en nog een matje geleend van m'n baas. En je wil t geloven of niet maar ik was nog steeds koud, dus ik slaap nu in drie slaapzakken!!!! en met sokken, broek en t'shirt!!!! Lang leve zomer in australia!hahahha. Maar goed na een week werken heb ik al de nodige drama meegemaakt, mensen die uit elkaar gaan, lyn and john, ruzie maken om niks, darrel mark en jason, en wat japans geleerd, keiko meisje uit japan wat eergister is aangekomen. Eens kijken wat de tweede week brengt, zijn al mensen die denken om ergens anders te gaan werken, waaronder ik, tsja je moet toch ergens van leven!! maar ik wacht t even af, Morgen gaan we als t goed is "grote" kersen plukken en dus krijg je meer kistjes in een dag, en dus meer geld, en er komen ook nog een een stuk of wat nieuwe mensen bij, misschien dat dat wat leven in de brouwerij brengt, en hopelijk wat meer auto's zodat we niet meer 6 km naar young hoeven te lopen!!!

oh ja ik was natuurlijk ook nog naar ian's bruiloft geweest. Was echt super gezellig, veel schotse mensen natuurlijk, makkelijk te herkennen op een bruiloft, lopen allemaal in kilt! als ik de foto's heb ontwikkeld zet ik er wel een paar op. Tijdens het eten zat ik gezellig tussen de schapensheerders, en meteen wat adressen en telefoon nummers uitgewisseld! Echt t gaat zo makkelijk hier een baan krijgen! Volgende dag nog naar een bbq geweest, ook handig als je een veggie ben! maar gelukkig groeit t fruit hier gewoon in de tuin, verser kan t niet! Toen nog een lift gekregen van uncle charlie, ian's oom, die toevallig die richting op moest en mij wel ff een stukje verder wou brengen! Zoveel aardige mensen!!

Oh en ik heb een telefoon gekocht
kan toch niet echt zonder als je hier zo in de middel of nowhere zit eh?
Nummer is :0424367182
Goed en nu is m'n tijd alweer om!
time's flying when your having fun!!
toeii toeii

  • 11 November 2006 - 02:17

    Jack:

    Eey rianne,
    Jij bent toch maar druk met verhaaltjes schrijven! Ik mag niet meer naar huis van de bank. Oeps... credit limiet bereikt. Zou men in Australie ook tickets cadeau doen?

  • 11 November 2006 - 09:31

    Debora:

    Eey rianne!!
    Wat super stoer dat je daar zit heey :) ik lees al je berichtjes en ben echt stik jaloers! Ik ga volgend jaar voor een paar maanden naar ijsland, en misschien stop ik dan even met mn opleiding om nog verder te reizen. Als ik jou verhalen allemaal lees wordt ik helemaal enthousiast.

    dikke kus van Deb!

  • 11 November 2006 - 17:41

    Riet:

    Hoeveel kg kersen moet er in 1 kistje voor die 9.50 dollar,gaat het harder met de grote grapevines?Eerst jij en nou....
    Jack kan zovast wel gaan oefenen kersen plukken,(geintje)wat is kenmerk voor wieringer in Down Under.........

  • 12 November 2006 - 03:41

    Marianne:

    Hoi Rianne,
    Als ik je berichtjes zo lees dan is het echt een survival, best spannend allemaal. Je schrijft leuk, ik hoop dat je dat regelmatig blijft doen want het is best leuk om te lezen wat je allemaal meemaakt.
    Groetjes van Wieringen :-)

  • 13 November 2006 - 16:24

    Janneke:

    Hoi Rianne,
    Ik vind het zo leuk om jou avonturen te lezen hier. Je kan je reis mooi een beetje volgens zo. Erg leuk ik wacht weer op het volgende bericht. Heel veel plezier en werkse (plukze). Groetjes uit Oosterland

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rianne

Lost...again

Actief sinds 25 Okt. 2006
Verslag gelezen: 113
Totaal aantal bezoekers 33120

Voorgaande reizen:

27 Maart 2014 - 18 Juni 2014

New Zealand...again :)

14 Oktober 2010 - 16 November 2010

India

26 Oktober 2006 - 26 Oktober 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: