home?!? - Reisverslag uit Maud, Verenigd Koninkrijk van Rianne Poortman - WaarBenJij.nu home?!? - Reisverslag uit Maud, Verenigd Koninkrijk van Rianne Poortman - WaarBenJij.nu

home?!?

Door: Rian

Blijf op de hoogte en volg Rianne

01 Augustus 2007 | Verenigd Koninkrijk, Maud

Hehe, Nadat ik mijn laatste avond in tokyo had doorgebracht in een sake huis met wat mensen van het hostel, ben ik de volgende ochtend maar weer in de rij gaan staan om mijn overvolle tas in te leveren op het vliegveld. Die avond daarvoor eerst al m'n overbodige kleren er uitgegooid en bij de receptie afgeleverd, misschien konden ze er nog wat mee. Na een uur in de rij te hebben gestaan kon ik eindelijk m'n tas afleveren, 26 kilo, m'n rugtas en cameratas! Viel mee. TOen kon ik eindelijk gaan souvernier shoppen. Na wat dingetjes gekocht te hebben maar weer in de rijgaan staan voor de douane en toen mocht ik eindelijk drank kopen, ik wou graag wat sake mee, tegen de tijd dat ik dat had, was het alweer tijd om in de rij te gaan staan om in het vliegtuig te mogen, dus eerst maar rustig een kopje koffie gedaan en toen olivia tegengekomen. Deze had ik ontmoet in kyoto in het hostel en toevallig kwamen we er achter dat we de zelfde vlucht hadden, wel handig want ze komt uit londen en wist de weg daar dus wel, altijd lekker als iemand weet waar je heen moet. Dus na de twaalf uur duurende vlucht aangekomen in londen eerst weer door alle rijen, viel me mee, en toen de bagage opgezocht. Op een karretje gegooid, tsja we gaan natuurlijk niet moeilijk doen als het makkelijk kan, niet na een 12 uur duurende vlucht dan. En toen m'n eerst kopje koffie op de thuis bodem gedronken, costa koffie nog wel! Heerlijk!!Toen op naar de subway en op de picadilly lijn gestapt naar londen victoria waar mijn bus zou vertrekken om kwart voor 12. Na nog ff flink gekletst te hebben kwamen we bij m'n eindbestemming voor die dag. Afscheid genomen en de weg gezocht naar wat te eten. Een echte supermarkt! Wiehoee zo vreemd al die dingen die gewoon zijn maar toch ook weer vreemd omdat je ze al zo'n tijd niet meer heb gezien! Toen wat te eten gekocht en onvermijdelijk zoals altijd om stations, was er een boekenwinkel, en daarin de nieuwe harry potter! Dus boek gekocht en meteen maar begonnen te lezen onder het genot van een kopje koffie, ja hee ik moest nog een paar uur wakker blijven! Dus toen bij de bus halte gaan zitten , en eigenlijk niet eens aan lezen toegekomen. In de bus maar lekker geprobeerd te gaan slapen, wat natuurlijk niet lukt aangezien de bus vol zit met warmte uitstotende mensen en dus de ramen gingen beslaan van de condens, ieuw. Uiteindelijk na een hele langen saaie reis aangekomen in aberdeen, was ik het bus reizen wel errug zat, en heb ik heel hypocriet een taxiritje afgetroggeld van de taxi chauffeur voor £40 naar new deer. Eenmaal rijdend door het glooiende landschap van noordoost schotland, kwam het besef een beetje dat ik op weg was naar huis, en voorlopig niet meer zou reizen, geen bussen, geen hostels. Thuis aangekomen, begroet door de de allerliefste grootste knuffel hond bute en daarna de familie, die me natuurlijk helemaal niet verwachte maar wel zo hun bedenkingen hadden of ik wel over 2 weken zou thuis komen! Nu dus al een paar dagen thuis, en denk dat ik nog steeds niet helemaal realiseer dat ik voorlopig niet meer weg ga, raar hoor. Kan ook niet echt meer weg, want al m'n geld is op! Ook het uitrusten moet nog gebeuren denk ik, de grootste schok zal nog wel moeten komen! We wachten het rustig af! In de tussentijd, doen we maar gewoon wat gewoons, beetje kaasmaken, etenkoken, lopen, fietsen, eigenlijk niet veel anders dan reizen dus!

  • 01 Augustus 2007 - 16:57

    Adinda V:

    COOOL hoor die verrassing, vroeg me al af hoe je het zou gaan aanpakken, maar gewoon tot aan je huis bleef het een verrassing!! Leuk hoor!! Hoop dat je je plekje weer gevonden hebt, of snel gaat vinden!! In je hoofd zul je vast nog in een andere wereld leven ;) Kuzzzz

  • 01 Augustus 2007 - 17:34

    Petra:

    He jammer! Vond het altijd erg leuk je reisverhalen te lezen!
    Pas na een paar dagen besef je waarschijnlijk pas dat je kort daarvoor nog aan de andere kant van de wereld hebt geleeft....
    Ik zou zeggen rust voorlopig lekker uit!!

    Groetjes Petra

  • 01 Augustus 2007 - 19:25

    Riet:

    heeeeerrrlijk dat je er weer bent,
    kunnen nu luisteren en kijken naar alles wat je mee hebt aan bagage etc .
    net of je nooit bent weggeweest.

    Die 9 maanden dat je weg was leek voor mij een soort 2e zwangerschap .
    je bent 26/8 84 geboren,terwijl je 10/9 verwacht werd!!
    Ik maar denken dat je 10 /8 zou thuiskomen,en dan de 26/7 precies 9 maanden naje vertrek weer per taxi arriveren.

    Nou, we gaan ons best doen om zo gewoon mogelijk weer te gaan leven met ons leven,maar zal altijd anders zijn nu, na je reis.
    veel plezier met napraten en beleven van je herinneringen aan deze 9 maanden.
    dikke zoenen,

    de clan die toootaaaaaaaaal overvallen werd op 26/7 om 13 uur door een taxi
    (Wat moet die nou hier,werd er aan tafel gezegd)

  • 04 Augustus 2007 - 08:15

    Adinda:

    Rianne! Haha echt typisch jou: uhh hallo daar ben ik weer!
    Ik hoop dat je een mooie tijd hebt gehad, ik vind het nog steeds superstoer van je.
    Veel succes met wennen aan het gewone leventje. Hopelijk tot snel,
    Dikke zoen Adinda

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rianne

Lost...again

Actief sinds 25 Okt. 2006
Verslag gelezen: 241
Totaal aantal bezoekers 33087

Voorgaande reizen:

27 Maart 2014 - 18 Juni 2014

New Zealand...again :)

14 Oktober 2010 - 16 November 2010

India

26 Oktober 2006 - 26 Oktober 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: