Kyoto - Reisverslag uit Kyoto, Japan van Rianne Poortman - WaarBenJij.nu Kyoto - Reisverslag uit Kyoto, Japan van Rianne Poortman - WaarBenJij.nu

Kyoto

Door: Rian

Blijf op de hoogte en volg Rianne

21 Juli 2007 | Japan, Kyoto

Toen ik dus eindelijk om een uur of negen in het hostel was aangekomen had ik wel behoefte in een verkoelende douche,Heb ongeveer om de 5 minuten behoefte aan een douche maar oke.
Dus ik met m`n douche zak naar de badkamer, helaas namen ze hier het woord badkamer wel errug serieus en was het dus een kamer, met bad, en 3 douches, die al in gebruik waren. Hmm okee, ik wacht wel. Dus toen de badkamer eindelijk vrij was, kon ik al het reisvuil van me afspoelen en het japanse onwijs veelste heette bad uitproberen!
Volgende ochtend meteen een ander hostel opgezocht in kyoto en gevonden, j hoppers had plaats en zelfs goedkoper dan de jeugdherberg!
Na al dat geregel, m`n rugzak gepakt en gaan lopen, gewoon een richting op, nara is niet al te groot en alle belangerijke tempels zitten in 1 park.
Na wat rongdgewandel kwam ik uit bij een vijver vol met schildpadden! Vind het nog steeds zo maf, overal hier zie je schildpadden!
Naast de vijver was een shrine en dus maar naar binnen gewandeld en beetje rondgekeken. Vanuit daar was het een kwestie van volg de herten naar de andere tempels! Overal waar je keek waren ronddwalende kami`s, de herten worden gezien als geesten van overleden ancestors.
Na een uur of wat overhit hebben rondgedwaald ben ik maar gaan zitten en op de kaart gaan kijken. Aha daar was de tempel waar ik heen wou! De todaiji tempel is het grootste houten gebouw van de wereld! Toen ik naar binnen liep, riching de daibutsu hal die ommuurd is door een grote houten constructie, kreeg ik kippenvel zoveel.........spirit straalt er van het gebouw. Echt gigantisch!! Bij de hal aangekomen mezelf geblessed met een wierrook stokje en toen naar binnen gestapt.
Das echt woooooooowww, geen andere woorden voor, het grootste bronzen buddha beeld ter wereld! Hoop dat de foto`s gelukt zijn, je mocht namelijk geen tripods mee naar binnen nemen.
Geslaagde dag dus. Volgende dag naar kyoto verhuisd en tas gedump in het hostel. Had eindelijk eens een keertje een plan voor de dag. Ik wou de fushima blabla route gaan lopen. Diit is een 4 km hike door allemaal rode poortjes (torii) in midden van honderden altaren waar je je offers kan plaatsen.
je begint beneden bij de Fushima shrine en vandaar uit loop je omhoog eerst kijk je nog verwonderlijk om je heen naar al de poortjes. Maar na duizende traptreden begin je je toch wel afte vragen waarom in godsnaam mensen dit ooit gemaakt hebben en met wat voor reden. Maar dan, als je helemaal alleen de treden oploopt tussen de poorten die varieren van oranje naar rood en oud versleten hout tot nieuwe plastic lijkende poortjes, en de zon tussen de bomen en poortjes neerschijnt, maakt het allemaal wel waard! En ga je stug door totdat je boven aan komt en opeens de andere kant van de poortjes ziet, beschreven met japanse tekens van boven naar beneden. Onderweg nog een man tegen gekomen die een nieuw torii aan het beschilderen was, paar keer van het pad afgedwaald natuurlijk om daarna weer stug de weg terug te moeten vinden!
maar uiteindelijk weer beneden was het het toch wel waar! Vooral de triopf die je voelt als je het allemaal gelopen het en mensen tegenkomt op je weg terug die nog omhoog moeten! haha zie mij, de overwinnner van de red torii pad!
natuurlijk helemaal bekaf vond ik dat ik wel klaar was voor die dag!
Gister geprobeerd rondtelopen en dingen te bezichtigen, maar m`n benen en voeten deden het niet zo goed meer, dus vandaag nemen we de fiets! Hopelijk gaat dat wat beter! U hoor het!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rianne

Lost...again

Actief sinds 25 Okt. 2006
Verslag gelezen: 216
Totaal aantal bezoekers 33086

Voorgaande reizen:

27 Maart 2014 - 18 Juni 2014

New Zealand...again :)

14 Oktober 2010 - 16 November 2010

India

26 Oktober 2006 - 26 Oktober 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: