cherry picking - Reisverslag uit Young, Australië van Rianne Poortman - WaarBenJij.nu cherry picking - Reisverslag uit Young, Australië van Rianne Poortman - WaarBenJij.nu

cherry picking

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Rianne

10 November 2006 | Australië, Young

Heee iedereen,
duurde ff maar hier ben ik weer. heb inmiddels al een groot deel van nsw gezien. na die vreselijke dag in orange zonder geld, moest ik de buschaffeur vragen om me mee te nemen naar canowindra gratis en dan zou hij z'n geld wel krijgen als ik daar aan kwam, want daar stond ian op me te wachten. Gelukkig was de buschauffeur onwijs aardig en nam me gratis en voor niks mee!! Ian en loraine(zus) en margy(vrouw) stonden me op te wachten en we zijn meteen door naar de pub gereden en daar de hele avond met nog wat buurjongens uit schotland gebleven. Volgende dag ben ik meteen gaan bellen voor een baantje, en dat eigenlijk al redelijk snel gevonden, cherry picking in young! en dan zo snel mogelijk beginnen, ik wou liever niet bij ian in huis blijven want ze hadden al weinig ruimte en er sliepen ook al 9 mensen, en dan komt er ook nog eens een water tekort bij, het is hier nu zo droog dat ze water moeten kopen, en somige gebieden zijn zeg maar op rantsoen en mogen alleen maar water gebruiken voor de hoog nodige dingen zoals douchen en afwassen, de wc niet doorspoelen als je alleen maar geplast heb enzo. Heel vaag, je staat er nooit zo bij stil, water. Maar goed toen moest ik dus nog naar young, de enige mogelijkheid was of nog een dag wachten, wat ik dus niet wou, of die avond met de bus naar forbes en van forbes de volgende ochtend naar young. Dus dat moest dan maar, helaas was m'n geld er nog steeds niet dus geld geleend van ian en margaret (iets wat ik dus nooit meer wil hoeven doen!!) je voelt je zo schuldig dat zowieso als geld leent en daar blijft slapen enzo. maar gelukkig de volgende ochtend in forbes was m'n geld er eindelijk, nog gratis koffie gehad van de mevrouwen in het bus station en verder gereist naar young, daar naar het job centre gegaan, gegevens in gevuld en er op uit gestuurd om m'n accomodatie te kopen. Dus ik eerst maar eens wat eten aan geschaft, op naar de woolworths! Loop je daar in de middle of nowhere, ontbijtkoek,stroopwafels,dropjes, speculaas, appelmoes, roggebrood, en spinazie van hak!!!!! Echt zoo cool, dus toen had ik maar bedacht dat ik wel een soort nederlands koffie pakketje kon maken voor ian en margaret als kadootje, met stroopwafels en speculaasjes. Dus ik dat gekocht en wat voer voor de rest van de week. Toen langs de accomodatie shop en een tent aangeschaft!!! Dat allemaal gedumpt in het job centre, en verder geshopt voor een mand waar ik m'n pakketje in kon maken, fles wijn gekocht, wat chocolaatjes en twee leuke koffiebekers, laten in pakken door het meisje in drank winkel en klaar was m'n kadootje, had al een leuke kaart gekocht in sydney. Toen ik dat allemaal had werd ik opghaald door m'n nieuwe baas, peter, onwijs aardige engels man met een kleine orchard met druiven, kersen en pruimen. Helaas is m'n tijd nu op dus....... moet ik m'n verhaal stoppen, word vervolgd!!!
groetjes!!!!

  • 10 November 2006 - 06:29

    Jack:

    Wat een geluk allemaal, reizen etc. zonder geld! Dat zal ik nu ook proberen, van m'n laatste dollars mijn naar-huis-ticket kopen. En dan maar hopen dat er nog wat over is voor eten :)
    Groetjes en succes

  • 10 November 2006 - 10:06

    Jenneke:

    Hai Rianne, net je verhaal gelezen, wat stoer allemaal!!! heel veel plezier en water om te drinken en wassen groeten Theo&Jen

  • 10 November 2006 - 11:38

    Adinda:

    Ja, jij red je wel. Mooie verhalen schrijf je, ik ben benieuwd naar het vervolg!
    Groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rianne

Lost...again

Actief sinds 25 Okt. 2006
Verslag gelezen: 119
Totaal aantal bezoekers 33141

Voorgaande reizen:

27 Maart 2014 - 18 Juni 2014

New Zealand...again :)

14 Oktober 2010 - 16 November 2010

India

26 Oktober 2006 - 26 Oktober 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: