Stray - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van Rianne Poortman - WaarBenJij.nu Stray - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van Rianne Poortman - WaarBenJij.nu

Stray

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Rianne

24 Februari 2007 | Nieuw Zeeland, Taupo

haaaaaaai,
Ben begonnen met m'n busreis, afgelopen dinsdag hebben frank en pete me weggebracht naar auckland en woensdag ochtend ben ik op de bus gestapt. Bus zou me (ons) om 8 uur ophalen bij het hostel, natuurlijk was ie laat!! heb ik weer, lekker begin. Dus na nog een paar uur door auckland te hebben gereden om nog andere mensen op te pikken gingen we eindelijk richting hahei. In de bus moesten we invullen of we die dag nog wouden kayaken of niet, toch maar wel gedaan. In hahei aangekomen rond een uur of 3 en om 4 uur zijn we met een groep richting het strand gegaan om te gaan kayaken. Na de uitleg hoe je moet roeien en sturen, Waar de waterdichte storage was en de waterdichte zak voor de camera's kon worden vastgebonden, en een soort waterdichtballetrokje aangetrokken te hebben, ging onze kayak richting zee!
Na wat geklooi en kloot eindelijk bij de oranje verzamel boei aangekomen en vandaaruit zijn we groepsgewijs richting catherdral cove gevaren. Daarzo aangekomen helemaal de kano op het strand getrokken en onze balletrokjes weer uitgetrokken, riep een van de guides dat we konden kiezen tussen cappucino of orca's!! Dus na de eerst verbazing, sprong iedereen weer terug in de kano en hebben we em zelf maar in de zee geduwd om zo snel mogelijk richting uitstekende vinnen te roeien!! Dus daarzo varende dook eropeens een orka naast onze kayak op, gewoon een orka!!! Echt super geweldig te gek niet normaal ongelofelijk!!! Na onze camera's zo snel mogelijk uit de waterdichte-zak-zonder-om-te-slaan gehaald te hebben, en geprobeerd inteschatten waar ze weer zouden op komen, heb ik vooral onwijs genoten en meer gewoon vol ongeloof orka's bekeken. Camera's weer terug in de zak en weer stukje verder roeien, weer d'r uit, weer d'r in, verder. Toen dus maar gewoon opgegeven en gewoon genoten van baby orca's die uit het water sprongen en met hun vinnen sloegen op het water!! Na dat ongeveer een uur gedaan te hebben, maar naar het strand terug gekayakt voor de welverdiende cappucino!
Echt een hele ervaring!
Die avond sliepen we dus in hahei, die ochtend daarna om 8 uur weer vertrokken richting Raglan. Dit is helemaal aan de ander kant van het eiland, dus tegen de tijd dat we daar aankwamen, en nog een paar tussenstops hadden gemaakt voor wat boodschappen en toilet stops, was het alweer 3 uur, De keuze was toen, of strand, leren surfen of bushwalk. Ik had geen zin om dus lui op het strand te liggen aangezien we al de hele dag in de bus zaten, dus ik ging voor de bush walk. NOu dat het ik geweten, steil de heuvel op! moest zelfs me aan takken omhoog trekken om die heuvel op te komen, maar eindelijk helemaal boven gekomen kon ik helemaal over raglan kijken! Die avond lekker vroeg naar bed gegaan en volgende dag weer vroeg op om naar waitamo te gaan, daar kon je gaan canyoing in een glow worm cave, maar ik wil m'n geld besparen voor een skydive, dus heb ik samen met Adinda!!(jaja hoe groot is de kans dat je nog een adinda ontmoet in je leven) lekker door het bos daar gelopen totdat het weer tijd was om verder te reizen naar Rotorura, the place which smells like rotten eggs! Heel lekker geurtje hangt daar. daar aangekomen boodschappen gedaan en samen met adinda in het park tussen de bubbelende modder naar rotten eieren stinkende vijvers zitten avondeten! Ook wel weer een ervaring.
De volgende ochtend lekker relaxed gedaan, en de ferry geboekt naar het zuidereiland, en toen kopje koffie gedaan en gewinkeld voor de rest van de ochtend! Smiddag's weer vertrokken richting taupo, waar ik nu dus ben. Onderweg zijn we nog gestopt om nog wat meer bubbels naar boven te zien spatten en een bad te nemen in een 40 graden warme rivier, ook niet iets wat je elke dag doet zeg maar. In taupo besloten dat we hier nog een extra nacht blijven zodat we niet zoveel in die bus hangen en fit zijn voor de tongoriro crossing die we maandag gaan lopen! Dit is een wandelel tocht over een vulkaan van ongeveer 6 tot 8 uur! Heb ik wel onwijs zin in want onderweg zijn er allemaal weer mooie aparte dingen te bekijken en foto's van te maken, jaja dat doe ik ook nog hoor! Heb ze alleen nog niet allemaal ontwikkeld. Ga ik ook hier in taupo later doen en dan beloof ik dat er weer wat op komt, wanneer weet ik niet aangezien ik niet weet wanneer ik weer op internet kan. Dus dit was het verslag tot nu to, beetje beknopt maar tijd kost geld!
Gegroet en tot na de tongoriro crossing waarschijnlijk!

  • 25 Februari 2007 - 08:34

    Marianne:

    Hoi Rianne,
    Dat klinkt als een geweldige belevenis :-)
    Fijn weer wat van je te horen, geniet ervan daar !!!
    Groetjes Willem en Marianne

  • 25 Februari 2007 - 16:05

    Petra:

    Wat gaaf jo! Orka's Geloof dat ik ook nog maar een keertje richtin Nieuw Zeeland moet als ik jou zo hoor.... Veel plezier nog!! Hoop dat je snel de foto's op de site gaat zetten, ben reuze benieuwd!
    Groetjes Petra

  • 03 Maart 2007 - 18:23

    Jolanda:

    Hoi Rianne,
    Leuk om al je belevenissen zo te volgen, vooral die met de orca's klinkt geweldig!!
    Veel plezier verder en we blijven je volgen. De groeten van opa en oma de Visser en we moesten je bedanken voor de leuke kaart.
    Groetjes, Arie-Jolanda-Dennis en Tom

  • 06 Maart 2007 - 16:45

    Riet:

    Na het Abel Tasman gebied,en de Franz Jozef Gletsjer,hopen we dat het daar genieten blijft tot volgende week in Christchurch en je weer terug vliegt naar Sydney.
    Dan is het over met de pret,en moeten de handjes maar weer es wapperen.
    veel liefs en kuzzen.
    Mam en Pap,Chris,Arjan,Niek ,Bute

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rianne

Lost...again

Actief sinds 25 Okt. 2006
Verslag gelezen: 131
Totaal aantal bezoekers 33073

Voorgaande reizen:

27 Maart 2014 - 18 Juni 2014

New Zealand...again :)

14 Oktober 2010 - 16 November 2010

India

26 Oktober 2006 - 26 Oktober 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: