It's spitting! - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Rianne Poortman - WaarBenJij.nu It's spitting! - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Rianne Poortman - WaarBenJij.nu

It's spitting!

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Rianne

06 Februari 2007 | Nieuw Zeeland, Wellington

Goedenavond allemaal!
Zoals de titel al vermeld, het regent! Gelukkig, we hadden het nodig. Gister Kwam frank (de onwijs brabantse vriend van liesje) me weer ophalen om nog wat hooibaaltjes op te laden. Natuurlijk kan ik geen nee zeggen tegen een avondje stof, hard werk, maar vooral gezelligheid!
Daar bij de schuur aangekomen lag er al een mooi lading klaar, dus wij met z'n 5en konden mooi beginnen, 3 binnen in de schuur stacking, en frank en ik de baaltjes op de lopende band gooien. Nadat het laaste baaltje nog niet in de schuur was beland, kwam de volgende lading er helaas al weer aan gereden, dus konden we meteen door, nadat ,we allemaal mijn fles water hadden leeggedronken aangezien ik de enige was die water had meegenomen, En m'n vingers nog eens had gecheckt op distels wat dus niet erg bevoordelijk was voor m'n plijsters die inmiddels dus doorweekt waren van het bloed, omdat ik zo stom was om in m'n vingers te snijden tijdens het ontmantelen van de pompoen die avond daarvoor!
Halverwege die lading, kwam de tractor met nog was extra baaltjes zijn lading dumpen, toen vond ik dus dat het tijd was om ff te checken of het huis wat vlak bij stond, een toilet in huis had dat ik mocht gebruiken, he ik ben ook maar een vrijwilliger hoor!!!
Toen ik weer buiten kwam en me heb laten overhalen om een biertje te drinken met de mannen die buiten op de veranda zaten, kon ik natuurlijk niet weigeren, ik had net van hun w.c. gebruik gemaakt!
Jammer genoeg, waren de baaltjes net op toen ik weer voldoende uitgerust/gehydrateert was, en werd de lopende band achter de auto vastgemaakt en waren we klaar voor vertrek om de volgende schuur vol te laden. Nadat om een uur of 11 alle baaltjes en schuren op waren, was het weer tijd voor de ohzo bekende barbie!
Gelukkig, omdat ik vorige keer dus zoveel comentaar kreeg dat ik niks te eten had, (en een van de jongens toen vroeg wat ik wel wou eten, ik zei: chocola! Hij de dag daarna aankwam met een kingsize bar of cadbury's fruit & nut choclate en vegatarishe sausages (die ik overigens niet had opgegeten) Hadden ze deze keer inplaats van bbq pizza besteld en speciaal voor de vegetarische vrijwilliger een vegiepizza!
Jullie snappen wel waarom ik dus geen nee meer zal zeggen tegen hooibaaltjes laden he!?
Ook nog leuk nieuws, twee weken geleden stond er een bericht van ene andre morris op liesjes antwoordapparaat, of rianne even terug wou bellen. Tegen de tijd dat ik daar tijd voor had, had ik mama al gesproken en vertelde die over een kaasmaker in Oz die een kaasmaakster zocht. Dus toen ik meneer Morris had gebeld en na een gesprek van 20 minuten had ik een baan als kaasmaakster voor een onbepaalde tijd, inclusief leren hoe ik camembert, blauwschimmelkaas en nog vele andere kazen maak, plus een plaats om te wonen en gebruik van een van de automobielen en ook nog eens een loon! jaja. Begrijpelijk heb ik dat gesprek niet veel gezegd behalve, Wow! That's just too good to be true!!
Dit alles gaat zich afspelen ergens een uur boven Brisbane en heb net een meeltje ontvangen dat als ik laat weten wanneer ik aankom dat hij me komt ophalen van het vliegveld! Nog begrijpelijker is dus dat ik nu onwijs veel zin heb om terug te gaan naar Oz en dus weer een nieuw plan heb gemaakt om half maart naar Brisbane te vliegen zodat andre tijd heeft om me te installeren op zijn bedrijf en hij daarna naar frankrijk vertrek voor 3 weken op een business trip!
Dus dat word het volgende avontuur, nadat ik eerst nog ff door New Zealand ben gereden om alle hoogtepunten te bekijken/klimmen/kayaken enz.
Zo dat was wel weer genoeg informatie voor 1 keer, zal nu nog eens even kijken of m'n voormalige baas van de cherry orchard, m'n laaste loon heeft gestort, is altijd wel welkom!

  • 06 Februari 2007 - 10:10

    Adinda:

    Hee Rian!
    Wat een fantastisch aanbod, die baan!!! Echt gaaf dat je straks camembert kan maken :D.
    Veel plezier de komende tijd!
    X

  • 12 Februari 2007 - 12:04

    Dieuwertje:

    Het klinkt weer geweldig. Ik kijk uit naar een proefexemplaar van je zelfgemaakte camembert :).
    Groetjes, Dieuwertje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rianne

Lost...again

Actief sinds 25 Okt. 2006
Verslag gelezen: 117
Totaal aantal bezoekers 33123

Voorgaande reizen:

27 Maart 2014 - 18 Juni 2014

New Zealand...again :)

14 Oktober 2010 - 16 November 2010

India

26 Oktober 2006 - 26 Oktober 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: