Zeilen - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Rianne Poortman - WaarBenJij.nu Zeilen - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Rianne Poortman - WaarBenJij.nu

Zeilen

Door: Rian

Blijf op de hoogte en volg Rianne

20 Juni 2007 | Australië, Airlie Beach

Oke ik denk dat ik korte broeken maar moet afzweren! Nou wil ik mezelf de hemel niet in prijzen, of een gedeelte vanmezelf dan, maar blijkbaar zijn korte broeken of mijn mijn benen een aanleiding voor het manelijke geslacht om te staren, zwaaien,toeteren en ander comentaar te uiten als ik over straat loop. En vreemd genoeg doet het me meer kwaad dan goed! En heb ik er semi-serieus over nagedacht om geen korte broeken meer te dragen. Maarja het weer het tioch wel meer overtuigingskracht, en vooral omdat ik steeds noordelijker kom en dus steeds warmer owrd, moeten al die aussies er maar aan wennen en al de sheilas (oz vrouwen) maar een fiets geven!Was gister in 1770, dit is de landingsplaats van captian cook, in inderdaad het jaar 1770. Maar ben nu inmiddels al met de nacht bus doorgereisd naar airlie beach waar ik vanmiddag op de bootstap om naar de whitsunday's te zeilen!
Ben nu al twee weken "weg" en het is verbazend hoe snel het menselijk brein dingen wegstopt in een hoekje ergens in je achterhoofd.
Na 2 dagen in brisbane naar noosa gereist en daar een canoe tocht van 3 dagen 2 nachten beleeft. Werden sochtends opgehaald met minimale bagage, oftewel in mijn geval: 1 lange & korte broek, 1 t-shirt met lange en 1 met korte mouwen, een vest, een slapzak en sokken, oh en eten.

We hadden een groepje van 10 mensen, 3 engelse lads, 4 duitsers, 1 ierse, 1 franse en ikke, 5 canoe's en 6 tenten. ik deelde mijn vaartuig met daphne de franse, en natuulijk de enige in de groep die nog nooit gecanoeed had. Errug handig, Dus na de korte uitleg en route beschrijving, konden we inladen en wegvaren. Na 5 peddels heb ik zo kalm mogelijk geprobreerd uitteleggen dat mijn manier van roeien het meest effiecient was/is. Maar helaas was ik vergeten dat ook niet iedereen de zelfde kracht in z'n armen heeft (me=superwoman haha) wat dus resulteerde in de langzaamste canoe, zelfs de duitse meisjes waren sneller, wat mijn compatatiefe geest moeilijk te verwerken vond. (UIt) eindelijk aangekomen op de plek van bestemming "de" campeerplek, oftewel leeg stuk grond, met omheining voor alle bushturkey's en goanna's die op roofpad zijn, zonder douche maar met w.c. en jaja een picknick tafel en genoeg 4wd's om een garage te beginnen, begint ons campeerplezier. De eerste zakken met afval zijn al snel van de tafel gerooft door de bush turkey's en nadat we een uur lang foto's hebben gemaakt van een meterlange goanna die in de boom gevlucht is, zijn we al snel verveeld en dus gaan we maar eten (dat ik wat backpackers doen). Nadat iedereen zijn eten gekookt had op de onwijs warme (ahum) methaan stelletjes en daarna onze handen eraan gewarmd hadden, vonden we het wel bedtijd, helaas was het toen nog maar 7 uur....
Dus hebben we zo langmogelijk kaartspelletjes gespeeld totdat we d'r allemaal zat van waren en in onze 2 persoons tentjes liggen staren. Nu wist ik wel dat het koud zou worden aangezien ik deze ervaring eerder heb beleeft. Maar stom genoeg nadat ik een uur had wakker gelegen, was ik vergeten om m'n extra 3 slaapzakken te bestellen. He verdorie, koukleumen dan maar. Was blij dat ik er sochtend lekker vroeg uit kon om in de ochtendzon lekker optewarmen bij de rivier. Die dag zijn we vroeg weg gepeddeld en naar een duin gelopen, toen we terug kwamen was het alweer etens tijd, jaja vreemd he? Daarna hadden we toch wel zin in een douche, maar helaas was de uppernoosa of rivier niet de meest veilige plek om te douchen Er konden nog wel eens 4 meter lange bullsharks in zwemmen....
Dus geen douche. Volgende ochtend de coues weer ingepakt en na een uur varen opgepikt door een boottaxi die ons naar de andere kant bracht. Toen in noosa weer bij het hostel afgezet waar ik m'n tas op kon pikken en toen snel door naar het busstation waar ik moest wachten op de bus die me naar rainbowbeach bracht, lekker stinkend de bus in, en dus in rainbow aangekomen snel in gechecked en onder de douche gesprongen, de 3 (L)dagen zweet er lekker van afgewassen totdat de douche koud werd , na 5 minuten, kan je de woorden die uit dat hokje kwamen wel raden!! Heb je eindelijk een douche!
Foto's en volgende deel komen na de whitsunday's!
groetjes!!!

  • 20 Juni 2007 - 06:49

    Dieuwertje:

    Haha. Wel eens gedacht over een carriere als journalist? Handig, kan je zelf de foto's erbij maken :-).
    Ik vermaak me wel met je verhalen. Kunnen we niet een keer samen in een kano? Lekker crossen ;-).
    Groetjes, Dieuwertje

  • 20 Juni 2007 - 10:52

    Nicole:

    heewj Rianne leuk Jo !:D
    leuk om aldoor je verhalen te lezen:D Super! het is hier ook heel mooi ! wij hebben een heel groot nieuw zwembad:D:D:D:D:D

    Groetjes Nicole

  • 20 Juni 2007 - 12:26

    Adinda:

    Heej Pietje!
    Bedankt voor je kaartje, echt superleuk om je handschrift even te lezen!
    Je had 'm goed getimed: hij kwam dinsdag 12 of woensdag 13 door de bus.
    Mooi verhaal over je benen, haha je mag jezelf best de hemel inprijzen hoor, met je lange Grunningse benen.
    Lekker gecanoed dus. Ik ben benieuwd naar de volgende foto's. Nu weer verder met m'n stagewerkzaamheden.

    Groetjs, xxx

  • 21 Juni 2007 - 08:21

    Riet:

    beetje laat,maar veel zeilplezier in whitsunday.
    Die benen heb je vast van je moeder geerfd,weet je nog met die foto"s voor college?
    take care,dikke kuzzen.
    groetjes van de clan

  • 22 Juni 2007 - 08:10

    Adinda V:

    Hee, zal ik je dan maar ff uitleggen dat je niet anders moet verwachten met korte broekjes van 20cm lang en benen van 1.50m???? ;) Fijn dat je zo aan het genieten bent! Liefs

  • 22 Juni 2007 - 09:39

    Jenneke:

    Hai Rian, heb je hele witte, bruine of gewoon mooie lange benen? hahaha ze zijn gewoon jaloers denk je niet? Je maakt weer mooie tripjes heb je al een rondje aussie gedaan of is dit kriskras? Tot horens groeten Jenneke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rianne

Lost...again

Actief sinds 25 Okt. 2006
Verslag gelezen: 130
Totaal aantal bezoekers 33099

Voorgaande reizen:

27 Maart 2014 - 18 Juni 2014

New Zealand...again :)

14 Oktober 2010 - 16 November 2010

India

26 Oktober 2006 - 26 Oktober 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: