nadelen..... - Reisverslag uit Sydney, Australië van Rianne Poortman - WaarBenJij.nu nadelen..... - Reisverslag uit Sydney, Australië van Rianne Poortman - WaarBenJij.nu

nadelen.....

Door: Rian

Blijf op de hoogte en volg Rianne

21 Mei 2007 | Australië, Sydney

Haha, ja klinkt allemaal wel lekker he.
nadeel, en misschien wel de reden waarom ik hier wegga, is dat ik niet gewaardeerd wordt. Allemaal leuk en aardig mooie auto's wijnkelders, en lekker eten. Maar dat heb ik helemaal niet nodig, ik wil ervaring, en geld.
Maar dat krijgen we dus niet.
Werk zo ongeveer 7 dagen per week, non stop, en niet alleen kaasmaken, als ik klaar ben daarmee, ga ik naar de winkel help ik daar tot sluitingstijd, dan vaak al het afval wegbrengen naar de dump, de kaas nog ff checken, m'n eigen huisje schoonmaken.
Nu men weg is, doe ik s'ochtends de kaas, papagaaien voeren, hondjes voeren, zorg dat de kassa geld heeft, dat de meiden wat te doen hebben, dat alles schoon is, huis en winkel, de pompaanzetten als de septic tank weer eens overvol is en alle wrongel enz van de vorige 3 weken naar boven komt.
En dit heeft niemand mij dus verteld, geoorderd. Men had niet eens de winkelpersoneel verteld dat ze weggingen.
Voor dit alles, krijg ik 350 dollar per week, uitegrekend 3 euro per uur voor een 10 uurse werkdag van 5 dagen per week. wat ik dus niet doe, ik doe meer dan dat, zonder dat ook maar iemand mij orders hoeft te geven.
Daarin tegen kan ik het ook gewoon allemaal niet doen, maar ja, dat ik kan ik niet.
Meest vervelend is wel dat 2 dagen nadat ze wegwaren, meredith opbelde om te vragen hoe alles ging: goed! en dan krijg ik te horen, echt super bedankt en we waarderen het echt heel erg.
Jasmine het 16 jarige winkelbediendtje, krijgt te horen: opslag van 2 dollar.
En dan gaat er in m'n hoofd toch wel een hele lange rekensom waarvan de uitkomst zeer duidelijk is, onderbetaald/ondergewaardeerd.
Vind ik.
Zeker omdat meneer de baas mij vertelde dat ik 18 dollar zou verdienen, niet m'n eigen eten hoefde te kopen en een huis voor mezelf zou hebben en ongeveer 4 dagen per week werk.
hahahaha
zeg ik dan.
Nu eindelijk heb ik een huis voor mezelf, sinds een week wat z'n schoonmoeder is terug naar canada.
M'n eten heb ik nog altijd zelf betaald
en de rest staat hierboven al beschreven.
Ben ik dan meer waard, of gewoon ondankbaar??
gegroet, ga nu liesje ophalen van het vliegveld. Beetje afleiding deze week dus.
groetjes

  • 21 Mei 2007 - 08:32

    Adinda V:

    Heej! Goed zo hoor! Lekker voor jezelf kiezen joh! Snap alleen niet dat als jij 18 dollar per uur zou gaan verdienen, er maar 3 overblijft??? Je hoeft maar een kleine 20 uur pw te werken als je er 18 p/u aan over wilt houden...Ben je al assertief genoeg geweest?! ;) Voor het grapje eens doen, zal ie beseffen wat ie aan je heeft :)
    Kuzzz

  • 21 Mei 2007 - 08:32

    Adinda V:

    OOOOHHH, ja het belangrijkste, heeel veel plezier met Liesje!!

  • 22 Mei 2007 - 10:27

    Rianne:

    haha, nee nog niet assertief genoeg geweest blijkbaar, helaas kan ik dat ook nog niet doen want ze zijn nog niet terug van "vakantie" lekker vaag allemaal. En alsof dat nog niet genoeg is, is de chiwawawa chanel ook nog een zoek, snert beest.
    Vandaag met liesje gezellig naar tropical fruit world geweest, gigantische fruitplantage met 200 verschillende soorten fruit!!
    groetjes!

  • 22 Mei 2007 - 12:30

    Riet:

    laatste loodjes daar,maak er nog wat van.
    veel gezelligheid en plezier met Liesje
    dikke kuzzen en toedeloe
    zitten weer in het hoge noorden
    liefs Pap en mam en de brothers

  • 22 Mei 2007 - 17:43

    Adinda V:

    Haha, zoek de chiwawa...heb je al onder je schoen gekeken?? ;) Heel veel plezier met Liesje...maar volgens mij komt dat wel goed..meteen al leuke dingen doen!! Goed zo..als je in principe maar 20 p/w hoeft te werken, kun je de rest van je verblijf doorgaan met leuke dingen doen om weer enigszins quite te spelen met je chiwawa-baas..

  • 03 Juni 2007 - 15:54

    Riet:

    Hier wat om over na te denken tijdens je reis van 1700 km van brisbane naar cairns deze week,niet zelf bedacht maar door Gerrit Hammnink geschreven,gevonden in de la toen ik op zoek was naar Bute haar paspoort.

    Hier gaat tie;
    Het leven is een toverbal.
    Je weet niet wat het worden zal...
    Je kocht hem gister voor een stuiver,toen was hij nog gaaf en glad en zuiver,glanzend en sereen.
    De kleuren lagen er een voor een onder het oppervlak verborgen.
    De grijze tinten van de zorgen,
    het donkergroen van de spijt.
    De gele van de haat,de paarse van de nijd.
    Het sterke blauw van het vertrouwen,het diepe zwart van het rouwen.
    Het violet van onze dromen....
    Maar....als we eindelijk zijn gekomen,aan het pure wit van het geluk,dan bijten we het snoepje stuk.
    En worden we een beetje boos,
    WAAROM IS HET GELUK ZO BROOS.

    Hele fijne reis en nog veel plezier.
    Waar blijven al die foto"s?????
    Hoe is het met die hond afgelopen?

  • 15 November 2017 - 13:19

    Peopscheet:

    Peoppeoppeop in Australië

  • 15 November 2017 - 13:39

    Spreekbeurtnakker:

    Dees ga ik nakken kill kan echt niet man kan ik je niet huren voor kots


Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rianne

Lost...again

Actief sinds 25 Okt. 2006
Verslag gelezen: 1491
Totaal aantal bezoekers 33100

Voorgaande reizen:

27 Maart 2014 - 18 Juni 2014

New Zealand...again :)

14 Oktober 2010 - 16 November 2010

India

26 Oktober 2006 - 26 Oktober 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: