De Vlucht - Reisverslag uit Sydney, Australië van Rianne Poortman - WaarBenJij.nu De Vlucht - Reisverslag uit Sydney, Australië van Rianne Poortman - WaarBenJij.nu

De Vlucht

Door: Rian

Blijf op de hoogte en volg Rianne

25 Maart 2007 | Australië, Sydney

Goeden avond allemaal,
Hartstikke bedankt weer voor alle berichten! Daar doen we het voor!
Ben dus weer in australie. Boven op een berruug! Heel mooi hier, Zit ongeveer 500 meter boven zee niveau, niet te hoog dus, temperatuur is hier over het algemeen wat kouder dan beneden, dus lekker niet te warm niet te koud!
Vorige week zaterdag de 17 in christchurch dus, de hele nacht op de bank gehangen tv te kijken tot 3 uur snachts om toen snel m'n tas in te pakken en met z'n vieren( Kim, Mitchell, tim en ik) in de taxi gesprongen naar het vliegveld om daar verder te hangen in de oncomfortabele stoelen van het vliegveld. Nadat ik had ingechecked,blijkbaar was de goedkopere zusteronderneming van Quantas, jetstar, wel wakker om 4 uur sochtends en virgin blue niet, ging ik maar wat koffie halen. Dus hup in de rij, gezellig, uiteindelijk m'n koffie besteld en opgehaald en toen ik terug kwam was de rest van de stray bus passagiers al aan het inchecken voor hun vlucht naar Sydney. Toen we allemaal vrolijk ingecheckt waren en onze airtax hadden betaald ($25!!!) Konden we weer in de rij om de rest van onze tassen te laten controleren. Toen eindelijk waren we vrij en klaar voor ontbijt en konden we alle winkels van Christchurch airport gaan bezichtigen, na ongeveer 5 minuten in alle 5 winkels te hebben besteed was het wel weer genoeg, en heb ik afscheid genomen van m'n mede bus reizigers en kon ik weer in de volgende rij gaan staan voor het instappen. Het vliegtuig vertrok mooi optijd om zijn 3 uur duurende vlucht naar sydney te beginnen, kwart voor 7 precies! Tegen de tijd dat de stewardessen hun vliegtuig ritueeltje hadden volbracht en de wielen nog niet eens van de grond waren, sliep ik al. Werd wakken net voordat we gingen landen, perfect!
Eenmaal in Sydney Had ik met kim zo ongeveer afgesproken dat ik haar daar nog wel zou zien, en dus deed ik mooi rustig aan en had ik geen haast om m'n bagage, dat inmiddels anderehalve kilo was aangekomen sinds m'n laaste vlucht, op te halen en maar op zo'n onwijs handige trolley te gooien, om weer in de rij te gaan staan voor de douane. Natuulijk had ik Hiking boots, toen de douane man dat vroeg, en Natuurlijk (stom!) had ik ze nog niet schoongemaakt, Natuurlijk (nog stommer!!!) Zaten ze onderin m'n tas. Dus m
n tas van z'n vliegtuig zak ontdaan en gegraaid totdat ik m'n schoenen vond, zodat de mevrouw ze mooi schoon kon gaan maken, en ik maar wachten, en wachten, en daar waren ze dan, mooi schoon in een plasticzak, kon ik weer een kwartier lang gaan zitten klooien om die dingen in m'n tas te proppen. Na al dat geklooi had ik verwacht dat ik kim wel ergens zou zien, maar helaas, geen spoor, of toch eentje, tim en mitchell, maar die wisten ook niet waar ze was en hadden d'r niet zien uitstappen. Dus ik besloot maar wat te gaan eten aangezien het 9 uur was en ik best wel honger had.
toen de bus maar genomen naar Domestic Airport, voor m'n volgende vlucht om 3 uur naar bisbane. Meteen maar electronisch ingecheckt en m'n veelste zware tas gedumpt. Toen weer door de douane om te kijken of m'n usb pen echt wel geen stiekem verstopt scherp voorwerp was!!! Tijd voor koffie noemen we dat!
Gelukkig was starbucks daar, redder in nood voor de zware wachtijd die ik had gehad en nog te gaan had! Boek gelezen en koffie gedronken totdat ik weer in de rij mocht voor het instappen. Evenals de vorige vlucht sliep ik alweer voordat we goed en wel vertrokken waren. Was inmiddels al 15 uur wakker ja! Of half wakker. Op het vliegveld in brisbane wat mooi klein was stond m'n nieuwe baas Andre mij al op te wachten en gelukkig herkende hij mij van de foto die ik opgestuurd had. Bagage opgepikt en richting huis gereden.......of eigenlijk geraced, zoals ik toen ging ondervinden is m'n nieuwe baas een rally racer! Word vervolgd..........

  • 25 Maart 2007 - 09:37

    Adinda V.:

    Heej!! Cool verhaal weer, beetje prutser ben je wel he?! ;) Hoe is het met de Starbucks tegenwoordig dan?? Misschien voor de voorraad toch nog goed geweest dat je zoveel in het voorten gedronken hebt?! Ben benieuwd naar het vervolg! Knuffel!!

  • 25 Maart 2007 - 15:11

    Poortmannen/grampian:

    Blij je weer gesproken te hebben gisteravond,fijn dat je opgewekt was,na zo"n eerste week vol met kaas en nieuwe indrukken daar op Mount Tamborine.
    Ben benieuwd hoe de kazen gaan proeven (die je stuurt en die je nog gaat maken).
    Wij gaan er even op uit.
    Naar wieringen,rondje nederland en de 10e april komen we terug in good old Maud.
    Tot belles ,Kuzz van ons allemaal.

  • 26 Maart 2007 - 09:14

    Jenneke:

    Hai Rian, een echte globetrotter ben je! heb je die Kim nu nog gesproken? Wat voor werk ga je nu in Australie doen? dus de tijd van relaxen en feest vieren wordt nu weer centen verdienen? voor het volgende traject? Wat vind je erzelf tot nu toe van? geen spijt zeker ondanks de "niet leukere dingen" NOG VEEL PLEZIERRRRR GROET JENNEKE

  • 26 Maart 2007 - 13:37

    Kim:

    Hey verloren reisvriendinnetje :D

    Wat leuk dat jij mij ook kwijt was, ik jou ook hahaha :D Bij mij duurde het ook zoooooo lang op het vliegveld!!! Ik stond bij stuff to declare... en ik had nogal wat! Want ik had alles opgegeven hahaha! Peper, zout, pindakaas, jam, chilipoeder, verdachte italiaanse kruiden (voor de tweede keer al als zeer verdacht bestempeld... Mmm.... je gaat er toch van twijfelen he!) bonecarving, houten souverniertjes, op een boerderijtje geweest... vast nog veel meer... en natuurlijk puur het feit dat ik een crimineel ben! Dus toen ik eeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeindelijk door de douane heen was zag ik je niet meer staan... dus dacht je bent vast al weg!

    Maar waar Internet al niet goed voor is! Zo vinden we elkaar mooi weer terug ;)

    Ik sta nu op Hong Kong (en die stad, die is me wat!) Airport mijn tijd te verdoen voordat ik terug mag in het vliegtuig naar huis (via Londen dan!). Aaaah ik ben nerveus!

    Nou chick we spreken elkaar weer :D

    Heel veel liefs en kussen

    kimmie.johojournal.nl

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rianne

Lost...again

Actief sinds 25 Okt. 2006
Verslag gelezen: 164
Totaal aantal bezoekers 33105

Voorgaande reizen:

27 Maart 2014 - 18 Juni 2014

New Zealand...again :)

14 Oktober 2010 - 16 November 2010

India

26 Oktober 2006 - 26 Oktober 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: