... en nu even langzaam - Reisverslag uit Goa, India van Rianne Poortman - WaarBenJij.nu ... en nu even langzaam - Reisverslag uit Goa, India van Rianne Poortman - WaarBenJij.nu

... en nu even langzaam

Door: Rian & Joeri

Blijf op de hoogte en volg Rianne

10 November 2010 | India, Goa

Zo, daar zijn we dan weer! Nog maar eens de excuses dat we zo weinig van ons laten horen, vooral voor de bezorgde moeders, maar we zijn nu eenmaal ook nog lekker op vakantie :) Het laatste berichtje kwam even snel tussen neus en lippen door, vanaf de keukentafel van een wildvreemde indier. Nu zitten we weer netjes in een Internetcafe.

In Jaisalmer zijn we goed aangekomen vanuit Jodhpur. We waren met de Sleeper train 's avonds laat vertrokken, en kwamen de ochtend erna in Jaisalmer aan. Eerst nog even een dutje gedaan, want het was 5 uur, en toen ingecheckt in onze eigenlijke kamer. Lekker rustig aan gedaan, door het stadje gelopen en een kameelsafari geboekt. Jaisalmer ligt namelijk vlak bij Pakistan in de woestijn, en staat bekend om zijn safari's. Lekker op het dakterras van een italiaan gegeten , met een briljant uitzicht op het lokale fort. Toen vroeg tussen de lakens omdat onze safari de dag erna vroeg zou vertrekken.

Op woensdag (een week geleden dus) vroeg met nog een Spaans koppel in de Jeep gestapt, en met een onzinnige tussenstop kwamen we bij onze kamelen aan. Er waren 4 kamelen en twee begeleiders, die te voet gingen. Eerst een klein dorpje bezocht, waar echt helemaal niks van luxe was. Toen verder de woestijn in. Het was meer een savanne dan een woestijn, maar goed warm, en we hebben dan ook heerlijk in de schaduw gelegen toen de lunch werd voorbereid. Daarna door op onze kamelen (GTA en Arnie) tot we bij zandduinen aankwamen. Dit was onze stop voor de nacht, waar we gingen eten en onder de sterrenhemel hebben geslapen. Niet volledig comfortabel, maar wel een ervaring! Omdat het de dag erna Diwali was, hebben we onze trip verkort en waren we tegen de lunch alweer in Jaisalmer, iets waar onze spieren het wel mee eens waren! :)

Zoals jullie al eerder hebben kunnen lezen, zijn we toen op een dakterras wat gaan drinken, en hebben we een koppel leren kenne. Nirav (Indier) en Christiana (Italiaanse) die elkaar uit Mumbai kenden. Samen gegeten en Diwali beleefd, en we konden de dag erna eventueel met ze meerijden naar Ahmedabad. Gezien het feit dat reizen door de feestdagen erg lastig was, en Ahmedabad 600 KM de goede kant op was, hebben we dit aanbod aangenomen, al waren ook wij wel een beetje bezorgd of het wel verstandig was.

Dag erna opgehaal om 9 uur, en in een ruk doorgereden naar Ahmedabad, en de rit was erg gezellig. Daar gelijk gekeken hoe we verder richting Goa konden, en zijn we om 10 uur 's avonds alweer in de nachtbus naar Mumbai gestapt. Rit was redelijk comfortabel, en toen we met behoorlijk wat vertraging in Mumbai aankwamen, hadden we een hele dag te besteden tot de volgende bus. Het was aleen zo warm en vochting in Mumbai, en we hadden de grote tassen mee te slepen, dat we besloten hebben lekker de hele dag in de schaduw op een terrasje te zitten.

Bus 's avonds gepakt, en daar hebben we een mooie soap mogen meemaken. Een van de bedden (het was een slaapbus) was namelijk 40 cm korter dan de rest, en iedereen had de hoofdprijs betaald omdat de feestdagen er waren. De eerste kerel die samen met zijn vrouw en kind die plek had, werd helemaal gek, en de bus heeft 45 min stil gestaan omdat er zo goed geruzied werd. Toen kreeg hij een andere plek, maar werd er iemand anders op die plek gezet, die het daar ook niet mee eens was. Hele avond ruzie en geschreeuw dus, in het Hindi. Uiteindelijk is alles opgelost, en hebben we rustig kunnen slapen.

Tegen de middag aangekomen in Madgaon in Goa, en gelijk doorgegaan naar Benaulim, een strandplaatsje. Daar zitten we nu in een erg aardig hotel, op 50 meter van het strand. Helaas is het hier een uitzonderlijk late moesson, dus het was bewolkt en regende zelfs wat.

De dag erna was het ook geen best weer, maar toen we eenmaal onderweg waren voor een starndwandeling, trok het helemaal open en hebben we lekker op het strand kunnen liggen. Vandaag was een prachtige dag, en we zijn dan ook mooi bruin verbrand met zijn tweetjes. De komende dagen gaan we ons goed vermaken met shoppen, eten, drinken, zwemmen, liggen, lezen en nietsdoen. Tenminste,als het weer een beetje goed blijft, want vanavond krijgen we onweer.

We laten waarschijnlijk nog wel iets horen voordat we zondag richting Mumbi gaan,. Vervoer wordt nog een issue, maar daar komen we ook wel weer uit.

Hartelijk strandgroeten van Rianne en Joeri! :)