Shimla & Dharamsala - Reisverslag uit Dharamsala, India van Rianne Poortman - WaarBenJij.nu Shimla & Dharamsala - Reisverslag uit Dharamsala, India van Rianne Poortman - WaarBenJij.nu

Shimla & Dharamsala

Door: Rian & Joeri

Blijf op de hoogte en volg Rianne

20 Oktober 2010 | India, Dharamsala

Namaste!
Ten eerste excuus voor het toetstenbord en ons gebrekkig taal gebruik :P
S'ochtends uit Delhi vertrokken en daarmee letterlijk gedag gezegd tegen m'n puppy...hij lag redelijk levenloos op straat :(
De trein genomen richting Kalka, waarna we overgestapt zijn op een bus richting shimla. Trein was erg comfy, t leek wel een vliegtuig op wielen, Kregen Morning tea, breakfast, en als we er nog langer in waren blijven zitten, waren we in de deurpost blijven steken!

Daarintegen, was de bus zo schraal als het maar kan zijn, incl kotsende meisjes, zwetende mannen, en te weinig frisse lucht!
De bussen en chauffeurs kunnen nog wel wat bijgeschoold worden over verkeersveiligheid, wat een idoten!

In Solan moesten na een 3 uur durende shake-out overstappen in de volgende achtbaan. Deze deed nog beter zijn best om het ons ( en vooral mijn hart R.) zo ongemakkelijk mogelijk te maken. Daarbij hielpen de afgronden zonder railing ook niet echt.
Onder weg stopte onze "Pilot" nog even om een andere chauffeur in een kleiner busje even de les te lezen, daarmee werd hij bijgestaan door het grootste deel van de mannelijke passagiers van onze kant, maar na wat rake klappen konden we weer met een gerust hart verder!

Eind van de middag, safe en sound, aangekomen in Shimla, en de berg opgeklommen met onze grote tassen. Even een beetje bijkomen van de busrit! Een fijn hotel kunnen vinden met een redelijk bed, en een warme douche! jeej!

Dag erna zijn we de monkey temple gaan bezoeken. Dit word gedaan met stok, en zonder al te veel accesoires aan het lichaam. Die oh so divine monkey's stelen als de raven! En dan ook nog voor de lol en op agressieve wijze.
Gelukkig hadden wij er niet al te veel last van, maar we zagen ze met schoenen, shawls en brillen op het dak zitten :)

De rest van de dag, lekker door shimla gelopen, dat was ook wel te voelen in de benen. T is daar namelijk niet al te vlak.

Volgende dag, vrolijk en vol moed weer in de bus richting Mandi gestapt, waardoor we ons lichaam weer even vol adrenaline hebben laten pompen. In Mandi besloten dat we net zo goed konden doorgaan zodat we maar een lange dag in de bus zaten en daarmee meteen in Dharmasla waren.
Laatste stuk met taxi gedaan, we hadden het wel even gehad met de bus, en daarmee konden we meteen de hele berg op naar ons hotel.

Vandaag lekker gewandeld in de bergen, naar een waterval. Lekker geklauterd op de rotsten en zelfs nog gezwommen (joeri dan, t bergwater was mij te koud).
Ook werd er in gewassen en uitgebreid ge-zond op de rotsen, door verschillende tibetaanse monniken!

De overige tijd hebben we kunnen overleven door alle marktkraampjes af te lopen opzoek naar leuke goedkope souvenirtjes en kadootjes!
Nu lekker italiaans gegeten, beetje afwisseling voor de maag.

Morgen is het plan om verder nog wat te wandelen door de bergen, wat mooi foto's maken en lekker bewegen.
Overmorgen op weg naar amritsar (weer een bus!) met zijn gouden tempel.
Goodbye for now!
till next time

• 20 Oktober 2010 - 15:01

Simone:

Ha Rianne en Joeri,
    Leuk om jullie verhalen te lezen! en ook zo herkenbaar :-). Vergeet vooral niet naar het Tibet museum te gaan in Dharmsala te gaan! Ik vond het wel indrukwekkend.

liefs Simone

• 23 Oktober 2010 - 07:12

Anno En Marga:

Hoi Rianne en Joeri,
    Wat leuk om jullie zo te volgen gedurende deze, vast indrukwekkende reis!!
    Heel veel plezier en doe voorzichtig hè!
    Groeten uit Pekel!!

• 24 Oktober 2010 - 09:23

Adinda & Jack:

Wow, het klinkt alsof jullie in een compleet andere wereld zitten. Die bussen, haha, wat een avontuur! Het klinkt prachtig wat jullie zien en bezoeken. Ik ben nu al zeer benieuwd naar de foto's: maaar voor nu eerst nog veel plezier gewenst!

• 27 Oktober 2010 - 12:59

Tineke Uit Klundert:

hee zeg, da's wel een zonnig verslag zo! Hier is het volop herfst maar zo waan ik me weer in de zon terug. Succes met de reis verder.