De vlucht & Delhi - Reisverslag uit Delhi, India van Rianne Poortman - WaarBenJij.nu De vlucht & Delhi - Reisverslag uit Delhi, India van Rianne Poortman - WaarBenJij.nu

De vlucht & Delhi

Door: Rian & Joeri

Blijf op de hoogte en volg Rianne

16 Oktober 2010 | India, Delhi

Dag lieve mensen,

Na een lange dag van sochtends vroeg opstaan, laatste dingen inpakken, bus,trein,vliegtuig,underground in london,lopen,terug met tube naar vliegveld, en weer vliegen, zijn we aangekomen in india. Vlucht ging allemaal goed en hadden een mooie plek redelijk achterin met een raampje en een klein portugees vrouwtje naast ons (die even ter info, op bezoek ging naar d'r indiase internetvriend waarmee ze eventueel in de maand dat ze hem bezocht ging trouwen! zo kan het ook natuurlijk)

Trouwens wel een heel stuk fijner dan de wat gezettere (lees: Dikke) snurkende negroide man op de vlucht naar london. Maar goed aangekomen in Delhi, door de check, bagage geclaimd, ready to explore, waren we om 7 uur ongeveer buiten het vliegveld op zoek naar vervoer richting de stad zelf. De makkelijkste manier (dachten wij) was de bordjes volgen naar, bus of metro....Poging 1 richting bus ging mis, er was alleen een bus richting het andere vliegveld..poging twee was bordjes metro volgen... dit resulteerde in wat ritjes op en neer naar afwisseld de eerste,tweede en derde etage, zonder metro station.

Toen maar gevraagd aan een van de gevaarlijk (hij had een geweer groter dan hemzelf) uitziende indiase politieman, die ons vertelde, met de lift, naar twee te gaan en daar zus en zo te gaan lopen, totdat we uitkwamen op een erg leeg en in aanbouw uitziend station...zover metro.

Toen was ik er eigenlijk wel een beetje vol van, moe warm en sjouwend met een grote volle tas, nergens heen! Toch maar weer richting de bussen op aanwijzing van een behulpsame meneer. eindelijk aangekomen bij een bus die richting stad ging! Zelfs een bus met airco! Vertelde de vriendelijke meneer ons. In de bus aangekomen hing hij tot ons vermaak vol met ventilatoren...
(wat later gelukkig toch niet de airco bleek)
So far rianne...

... (Rianne werkt nu ons offline verslag bij, dus zullen jullie het de komende regels met mij moeten dioen :)) Vanuit de bus konden we rustig onze tweede indrukken opdoen. De eerste indrukken op het vliegveld waren al erg meegevallen. We waren door vrienden en bekenden gewaarschuwd dat het enorm warm, stinkend en vol opdringerige bedelaars zou zijn, maar dat viel erg mee! Aangenaam warm, verzorg en stoffig beschijft hetwat mij betreft beter.

De tweede indrukken waren vooral erg nieuw en verzorgd, iets wat waarschijnlijk het gevolg is van de Common Wealth Games die hier worden gehouden. Heel veel militairen en politie in de buurt van het vliegveld, wat wel het gevoel geeft dat je in een ander deel van de wereld zit. De eerste wildplassers werden in ons uurtje in de bus al gespot, en ook de eerste wildpoeper, die speciaal voor ons zijn hele zaakje tevoorschijn haalde. :) Blijkbaar doe je dat tegenwoordig met de kroonjuwelen in de richting van de bus :P

Vanuit de bus was het nog een minuut of tien open. Het eerste stuk langs en hoofdweg. Veel riksja's en Tuctucs, die allmaal erg opdringerig zijn. Wij wilden liever lopen na dal dat gevlieg, en we liepen dan ook langs de eerste armen die op straak sliepen en afval verzamelden. Afval dat er overigens ten overvloede is op bepaalde plaatsen, terwijl andere stukken weer heel schoon worden gehouden. Ons hotel in op Main Bazaar, een hele drukke, chaotische winkelstraat met allemaal kleine shop die de grootste junk verkopen. Ook hier allemaal riskja's en tuctucs,(toeter-toeter-toeter... heeeel veel getoeter!) dus oppassen waar je loopt! Het ziet er allemaal erg shabby uit, en we hadden in eerste instantie dan ook een beetje angst dat ons hotel erg zou tegenvallen, maar dat viel wel mee :P

Ingecheckt, en toen op onze eerste kamer voor twee nachten aangekomen. Grote badkamer, matig schone lakens en dekens van twijfelachtige herkomst. Wel een grote lawaaiige airco en een ventilator, geen overbodige luxe in dit warme broeierige weer. Lekker gedouched met koud water (niet helemaal onze keus) en toen toch maar even een uurtje op bed gelegen. Uurtje werd drie uurtjes, omdat we de twee nachten ervoor erg weinig hadden geslapen. Daarna de kleine rugtas gepakt, en met zijn tweetjes die grote boze stad Delhi ingetrokken.

Via de grote bazaar teruggelopen, en nu werden we iets minder vaak lastig gevallen voor een hotel,

• 16 Oktober 2010 - 16:50

Manja:

hmmmmm, lekker cultuursnuiven... blijf bewust genieten jongens, dan mol ik jullie planten ;-)

• 17 Oktober 2010 - 14:34

Ed & San:

Wow, wat een indrukken allemaal, leuk om te lezen! En maak je geen zorgen, wij zullen donderdag wel even een planten-inspectie doen, en anders gaat Manja down - gaat ze waarschijnlijk toch wel :-) Fijne tijd nog daar!

• 17 Oktober 2010 - 16:22

Adinda & Jack:

Toch snel een verhaaltje weten te typen, en nog wel van jullie allebei :D. Toetsenbord is niet zo gewillig zeker? Wel een hoop te zien, te beleven en te wennen zo te horen. Veel plezier de komende tijd!

• 18 Oktober 2010 - 03:44

Rob & Linda:

Ook even een internetcafé bezocht en meteen een cultuurshock rijker. Klinkt alsof jullie je weg wel gaan vinden ;-)
    Wij genieten nog een paar dagen van de campervan en dan vliegen we naar the red centre.
    Groeten vanuit Down Under!

• 18 Oktober 2010 - 09:09

Poortman -clan:

indiagangers
    hoop dat alles naar wens verloopt daar.
    geniet van de cultuur en de rest wat het jullie biedt.
    vanmiddag komt Aury voor een paar daagjes.

wieringen was gezellig zoals altijd ,veel groeten voor jullie van iedereen daar.
    toedeloe

• 18 Oktober 2010 - 20:04

Roy:

hallo Rianne,

Als je plannen hebt om naar Goa te komen,kun je mij contacten.Ik verhuur kamers en appartementen.
    0091-9960321088