Brisbane - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Rianne Poortman - WaarBenJij.nu Brisbane - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Rianne Poortman - WaarBenJij.nu

Brisbane

Door: Rian

Blijf op de hoogte en volg Rianne

04 Juni 2007 | Australië, Brisbane

hello everyone!
Jeehee, freedom, geen kaas meer geen baas meer! of andersom
ben vandaag door fiona afgezet in brisbane, vanochtend eerst weer afscheid genomen, alhoewel ik dat zo ongeveer gisteravond ook al gedaan had.
Gisteravond was daniel, een huisvriend, en gianni, een van brisbane's rijkere figuren, daar om afscheid te nemen van mij, ahum ahum. Maar goed, begon erg gezellig met wat wijn, hoe anders.
Ik had een mooi boek voor ze gekocht over Sailing, seafood and wine along the west coast of australia, aangezien dat de dingen zijn waar ze om geven. Al verwacht kreeg ik niks.
Maar goed, toen meredith aan het eten begon was ze al aardig dronken en had ze wat hulp nodig van ons om alles klaar te krijgen voordat, mr nasty, ongeduldig werd. Maar toen kwam zijn nieuwe slachtslaaf, de meester brouwer, die ook maar meteen bleef eten.
Weet je het gevoel als je een feest binnen komt en iedereen is half dronken en heeft onwijse lol, zo zag en voelde hij zich waarschijnlijk. Een vette andre optescheppen over zijn wijnkelder, kaas, vrouw en de cubaanse sigaar die hij aan het roken was. Natuurlijk had gianni, de itialiaanse opschepper een betere sigaar, waar er maar 20 van waren op de hele wereld, nu nog 19!
Nadat we het eten op hadden, waarvan de spruitjes en aardappels miste omdat meredith te dronken was om ze klaar te maken! zaten we natuurlijk nog gezellig buiten. Toen zoals elke keer als gianni komt, vroeg hij om de best fles rode wijn. Nou daar ging andre, met z'n trouwe maatje (nee niet de hond) danny, in de kelder, kwamen ze naar boven met een penfold shiraz. Nu had ik al wat penfold shiraz op in nz met christian de duitser. Maar goed, natuuurlijk was dit niet zomaar een shiraz, deze was van 1990, 17 jaar oud, en de beste vintage, apparently! Duzz, smaakte meer naar port.
Nadat ik keurig meneer gianni had afgewezen om mij naar brisbane te rijden in z'n bee eem double you convertible, en in zijn perfecte appartement aan de rivier te verblijven, ging ik maar naar bed. Volgende ochtend alles mooi opgeruimd, nog snel om koffie gegaan, en om 10 uur kwam fiona me ophalen en heb ik afscheid genomen, dit ging zo, bye bye! Andre en ik allebij een vredesdans gedaan, alhoewel mijnes denk ik meer toepasselijk was, aangezien hij nu mijn werk moet overnemen! haha de sukkel.
Nu dus in brisbane, en wonder boven wonder heb ik eindelijk een pincode, de vrijheid van een nummer in toetsen is overweldigend........
Maar goed voel me dus wel echt onwijs vrij nu, geen werk, heb me ook onwijs snel weer aangepast aan de levenstijl van een backpacker, eten op je kamer of vieze keuken, lawaai, en een bunkroom met 4 andere mensen erin, oh en niet te vergeten de droogte, 2 minute schowers!
Verbazend genoeg, is het me bijna gelukt, bijna, duurde 3 minuten. Vond ik niet slecht voor de eerste keer! hahaha
morgen dus zoeken naar een goede busreis naar cairns, net eindelijk weer eens mijn online statement bekeken dus ik weet eindelijk wat ik wel en niet kan eten!
Had ook wel wat kaas ter afscheid verwacht maar nee hoor!!!
Ben niet bitter hoor.............
Gegroet mensen, en brisbane is dus niet zo heel erg warm ,jack!

  • 04 Juni 2007 - 09:09

    Debora:

    Lekker dat je daar weg bent zeg! Je had het er duidelijk niet echt meer naar je zin. Hoe lang ben je nog van plan om in aussieland te blijven? of is het einde nog niet in zicht?
    Wat ga je nu allemaal doen,.. al plannen gemaakt voor de komende weken?
    XDebora

  • 04 Juni 2007 - 11:37

    Adinda V:

    Haaai, zo revenge, gna gna....lekker hoor, die vreugdedansjes zijn goed he?! Wat zijn de plannen idd?? FF lekker gaan reizen joh...heerlijk!!! Nou, gooi je haren los ;) Kuzz

  • 04 Juni 2007 - 11:41

    Jenneke:

    Hai Rian hoe gaat het allemaal? hardstikke leuk dat je opa de visser belde met z'n verjaardag, het was het eerste wat we hoorde toen we binnenkwamen. Ik hoop dat je nog een giga grandiose tijd krijgt de komende maanden en leuke dingen beleef. groeten Jen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rianne

Lost...again

Actief sinds 25 Okt. 2006
Verslag gelezen: 182
Totaal aantal bezoekers 33044

Voorgaande reizen:

27 Maart 2014 - 18 Juni 2014

New Zealand...again :)

14 Oktober 2010 - 16 November 2010

India

26 Oktober 2006 - 26 Oktober 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: