salamander - Reisverslag uit Sydney, Australië van Rianne Poortman - WaarBenJij.nu salamander - Reisverslag uit Sydney, Australië van Rianne Poortman - WaarBenJij.nu

salamander

Door: Rian

Blijf op de hoogte en volg Rianne

25 April 2007 | Australië, Sydney

aaah, toen ik gister aan het kaasmaken was met fiona en we 45 minuten pauze hadden omdat de melk stond te stremmen, kwam meredith (m'n bazin) net terug uit brisbane omdat ze daar kaas had opgehaald. Die kaas moest dus uitgeladen worden, en het overige moest naar de andere koelruimte op het nieuwe bedrijf worden gebracht, dus nadat we dat hadden gedaan, meteen zout en yoghurt hadden meegenomen,wat daar opgeslagen word, kwamen we weer terug in de kaasmakerij, vond ik zomaar een salamander (tje) vrolijk te spartelen in al dat water wat op de grond ligt!!
Dus actie vang de salamander opgestart en het beestje diervriendelijk naar buiten gegooid!
Gister dus weer kaas gemaakt met fiona, triple cream brie en de dag daarvoor, in m'n eentje mosterd gouda gemaakt. Heel goed gelukt, kan niet wachten totdat die klaar is, volgens mij is ie nu perfect geperst en geen gaatjes meer!
Vorige weer m'n eerste kaas opengesneden, en tegen mijn verwachtingen in, smaakte ie ook nog naar kaas! was nog niet eens vier weken oud, en evengoed al smaak. Toen omdat ik niet langer kon wachten heb ik ook maar de chillie opengesneden en tot mijn schrik keek ik gister in de koelvitrine en was er bijna niks meer over!! Dus waarschijnlijk moet er deze week weer een aan geloven!
Vandaag ook nog mijn 6 maanden viering, ben vandaag 6 maanden van huis! Lijkt al veel langer, en ik heb al zoveel gedaan in die 6 maanden, dat ik toch wel enige twijfels heb over de 6 maanden die nog moeten komen, ook omdat ik nog helemaaaaaal geen plan heb over waar ik heen ga hierna, en hoe ik daar moet komen! Gelukkig heb ik dus weinig uitgaven hier, behalve m'n koffie ronde die ik elke dag na het kaasmaken volbreng! Welverdiend vind ik!
En omgerekend is het niet zo duur (dat hou ik mezelf voor!)
Gisteren uiteten geweest met de fam, al de tweede keer sinds dat andre m'n baas op vakantie is, Maar je hoort mij niet klagen hoor, ik ben al blij dat ik iets fatsoenlijks te eten krijg en als zij dan uiteten willen, tsja!
Voorderest maak ik niet veel benoemenswaardige dingen mee, van het weekend was ik naar brisbane gegaan met de trein, om pete en frank die uit new zealand komen opte zoeken.
Zij waren op doorreis naar cairns, waar ze gaan duiken en na 3 weken vakantie weer terug naar new zealand voor frank, en terug naar de uk voor pete.
Brisbane was dus opzich wel gezelig, hadden de ferry genomen en langs de rivier waren allemaal markten en kroegjes met terrasjes natuurlijk! Maar ik was zo ongeloofelijk moe dat ik er niet echt bij was, en blij dat ik weer terug kon in de trein richting m'n bed.
Voel me net zo'n ouwe vrouw tegenwoordig. Sta om 6 uur op heb ontbijt, gooi alles in de coolvan wat ik nodig heb, en rij naar beneden, dan rij ik langzaam het pad van de boer op zodat ik kangeroo's kan spotten, en daarna laad ik de bus vol met melk en rij ik weer terug de berg op.
Tegenwoordig zijn we al aan het stremmen om 9 uur en rond 1 uur is alles schoon en is onze werkdag al weer om, naja, fiona's dan, want ik moet de kaas dan nog keren en in de pekel doen enz, zo ook deze ochtend, ben nu aan het wachten totdat het water warm genoeg is zodat ik kan schoonmaken!
Maar goed zonder m'n koffie in de middag, red ik hetniet tot 8 uur savonds, met koffie kan ik het vaak iets later maken, zeer cruciaal punt dus, die koffie!!
Uitslapen lukt hier dus niet, ten eerste omdat het veelste licht is om 7 uur al en de vogels beginnen te fluiten, niet erg, maar wel irritant en het is ook gewoonweg te warm. Dus tsja, 7 uur is uitslaap tijd, en 6 uur begint al laat te worden!
Goed zal nu eens ff kijken hoe het met de kaas gaat.
groetjes

  • 26 April 2007 - 06:55

    Adinda V:

    Heee, check net ff voor m'n college m'n mail, nieuw verhaal van Poortman! Leuk! Fijn dat je het helemaal naar je zin hebt! 6 maanden al weer.....nou geniet lekker verder, moet de schoolbanken in.....hoe wreed ;) kuzz

  • 26 April 2007 - 07:17

    Riet:

    nou gefeliciteerd dan maar met je six-pack down under,hoop dat de a.s 6 ook naar wens verlopen.
    Perfekt dat de kaas goed gaat en smaakt.
    Na dit avontuur zal er wel weer tijd voor ontspanning komen,denk??
    veel kuzzen
    Pap en Mam en de big brothers

  • 26 April 2007 - 11:11

    Adinda V:

    aaahhh, je mams klinkt wel een beetje zielig hoor! ;) Zou ze je missen?

  • 26 April 2007 - 16:33

    Riet:

    Adinda V,je hebt helemaal gelijk hoor,we missen haar nu na 6 maanden,gelukkig wordt het gemis goed gemaakt door een viertal familie leden die morgen arriveren.
    En in mei/juni/july/augustus door vrienden ,die komen vakantie vieren.
    Maar je bent zelf ook welkom hoor deze zomer,kan je zien hoe wij Wieringers,nu hier in schotland de boel onveilig maken.

    Rianne,kijk je nog even in je paspoort wanneer hij verlengd moet gaan worden!!

    kuzzen en tot belles en meels
    mam EN pap

  • 27 April 2007 - 10:08

    Adinda V:

    Hoi mama Riet (en Rianne natuurlijk...beetje raar zo he om via jouw site te communiceren...?), wat ontzettend lief om een wildvreemde uit te nodigen! Zou het heerlijk vinden jullie stulp(je) een keer te zien en van de omgeving te genieten, heb er veel moois over gehoord van een zeker persoon..! Maar daar moet Rianne het ook wel een beetje over eens zijn denk ik?! ;)
    Veel plezier met de fam.dates, dat zijn er nogal wat! En Rianne, geniet lekker verder en veel plezier met je teamgenote! Kuzzz

  • 27 April 2007 - 15:41

    Mama Riet Zegt:

    Adinda,voor ons is het heel gewoon hoor om zomaar iemand tijdelijk te adopteren.
    Vorig jaar Rachel uit Hoogezand,liep stage bij de dierenarts in Strichen,maar had voor die 5 weken geen onderdak..dus.!Rianne komt misschien ook eerder richting huis als ze weet dat jij op visite komt,dus...

    En voor Rianne nog het laatste nieuws,de familie belde net op,zat in Stonehaven aan de koffie,moet nog door de drukte in Aberdeen,maar zal er op etenstijd wel zijn.We hebben allemaal veel zin in al die aanloop.
    veel groetjes en tot bels zondagochtend

  • 27 April 2007 - 21:05

    Rianne:

    hee, die chantage technique gaat echt niet werken hoor, ik kom naar huis wanneer ik dat wil!! niet als jij opeens allemaal mensen gaat uitnodigen die ik wil zien!!
    gemeneriet!
    groetjes

  • 28 April 2007 - 06:31

    Riet:

    ahaa,dit is de oude Rianne weer,gelukkig dat je dit doet,veranderd niets dus, na deze discussie houden we het er maar op.26 oktober.en geen dag eerder hoor!

  • 30 April 2007 - 09:30

    Adinda V:

    Hahaha, dat een vreemd iemand nog bijna voor ruzie kan zorgen, die over internet uit gevochten moet worden!! ;) Das ook weer niet de bedoeling!
    Veel plezier allemaal! Kuzz

  • 03 Mei 2007 - 11:51

    Nico & Jacqueline:

    he!ik ben nicole ik ben nu bij sanne we gaan eerst ffies spelen een daarna bij opa en oma slapen .Sanne heeft een Hele groote nieuwe trampoline :):) ze wonen nu tijdig in een huisje bij het kart centrem tot dat ze in het nieuwe huis mogen :)Die nog gebouwt moet worden.het is hier de laaste tijd heel MoOi Weer;)maar helaas gaf DE Weerman Aan Dat het maandag weer gaat regenen:(Hoe gaat het daar ? een Hoe is het met Je Beertje?(zei:nico)Groetjes Nico & Jacqueline&Nicole een lest best onze kleine sanne:):)

  • 07 Mei 2007 - 12:12

    Jenneke:

    Hai Rian, we hebben een giga grandiose week in Schotland gehad, ik vind het er heel mooi maar ik snap ook vw het afgelegen wonen, het ook saai is.We hebben heel mooi weer en het heel gezellig bij je fam. gehad. Veel gezien en gereisd en lekker scottisch breakast gedaan. Beterschap met je handen!!!
    groeten Jen

  • 10 Mei 2007 - 09:35

    Adinda V:

    Heej Kaasmeisje! Ik zit te popelen om een nieuw verhaal hoor :) Kom maar op met je avonturen!! Kuzzz

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rianne

Lost...again

Actief sinds 25 Okt. 2006
Verslag gelezen: 136
Totaal aantal bezoekers 33030

Voorgaande reizen:

27 Maart 2014 - 18 Juni 2014

New Zealand...again :)

14 Oktober 2010 - 16 November 2010

India

26 Oktober 2006 - 26 Oktober 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: